Πλαίσιο στήριξης

Σκοπός του διαδικτυακού περιβάλλοντος είναι να μάθουν τα παιδιά τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να κυκλοφορούν με ασφάλεια στην πόλη.

Το θέμα μας το συσχετίζουμε με τον πυλώνα της κοινωνίας και πιο συγκεκριμένα με το πρόβλημα της ασφάλειας και της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Σχετίζεται με το πρόβλημα της ασφάλειας των παιδιών στο δρόμο. Αν τα παιδιά γνωρίζουν τους κώδικες κυκλοφορίας μπορούν να είναι υπεύθυνοι πολίτες και να ενσωματωθούν πιο εύκολα στην κοινωνία, αφού είναι δυνατόν να διαχειριστούν με κατάλληλο τρόπο κάθε συνθήκη στο δρόμο.
Έχει παρατηρηθεί πως κάθε χρόνο χάνουν την ζωή τους πολλοί νέοι άνθρωποι στην άσφαλτο (https://www.cretalive.gr/crete/choris-telos-oi-thanatoi-stoys-dromoys-ths-krhths-1083521, https://www.kathimerini.gr/835524/article/epikairothta/kosmos/12-ekat-8anatoi-sthn-asfalto-pagkosmiws-ka8e-xrono).

Σαν λύση, λοιπόν, ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί προτείνουμε την εκπαίδευση των μαθητών πάνω σε αυτό το ζήτημα, ώστε να αποφευχθούν θάνατοι νέων ανθρώπων στην κοινωνία μας. Στόχος του μαθήματος αυτού, είναι οι μαθητές να καταρτιστούν πλήρως με βασικές έννοιες κυκλοφοριακής αγωγής (πινακίδες, διαβάσεις, φανάρια κλπ) αντιμετωπίζοντας το ζήτημα από την πλευρά των πεζών.

Θα αντιμετωπίσουμε το θέμα από την πλευρά των πεζών. Τα παιδιά, όντας μικρά σε ηλικία, δεν δύνανται να οδηγήσουν οχήματα, οπότε πρέπει να μάθουν να κυκλοφορούν στους δρόμους αρχικά ως πεζοί και αργότερα ως ενήλικες και ως οδηγοί οχημάτων.

Το θέμα μας σχετίζεται με τον πυλώνα της Κοινωνίας. Είναι ένα θέμα που πλήττει το κοινωνικό σύνολο, λόγω των θανάτων που προκαλούνται κάθε χρόνο στην άσφαλτο. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζουμε στο πρόβλημα της ασφάλειας και της κοινωνικής ενσωμάτωσης των παιδιών. Θέλουμε οι μαθητές μας να μάθουν όλους τους κανόνες με σκοπό να συμπεριφέρονται σωστά στο δρόμο και να μην έχουμε πια τόσα τροχαία. Η κατανόηση των κανόνων της κυκλοφοριακής αγωγής θα έχει σαν αποτέλεσμα να αποφύγουμε ως ένα βαθμό τα τροχαία που σχετίζονται με τους πεζούς. Έτσι η κοινωνία μας θα σταματήσει να μειώνεται πληθυσμιακά με αιτία τα τροχαία δυστυχήματα. Με το μάθημα αυτό, συν τοις άλλοις, εκτός από την ασφάλεια που θα νιώθουν τα παιδιά στο δρόμο, θα υπάρχει και εμπιστοσύνη από την μεριά των γονιών, οι οποίοι θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά να βγουν ελεύθερα στους δρόμους της πόλης.

Η αξία που θα αναδειχθεί στην υπό- σχεδίαση διδακτική ενότητα είναι η προστασία και πιο συγκεκριμένα η προστασία των παιδιών από τους κινδύνους του δρόμου. Η προστασία σχετίζεται άμεσα με το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, μιας και μέσα από αυτό θέλουμε να καταλάβουν τα παιδιά την σημαντικότητα των κανόνων της. Αν κατανοήσουν τους κανόνες της και μάθουν να κινούνται με το σωστό τρόπο, τότε θα είναι ταυτόχρονα και προστατευμένα.

Οι δεξιότητες που φαίνονται μέσα από το διαδικτυακό μας περιβάλλον είναι: η επικοινωνία, η συνεργασία, ο κριτικός αναστοχασμός και η επίλυση προβλημάτων. Οι μαθητές μέσω των δραστηριοτήτων συνεργάζονται, αφού πρόκειται για ομαδικές δραστηριότητες, επικοινωνούν μεταξύ τους για να τις επιλύσουν και σκέφτονται κριτκά με απώτερο σκοπό να διαμορφώσουν τη δική τους άποψη σχετικά με το θέμα. Πιο συγκεκριμένα ο κριτικός αναστοχασμός γίνεται πιο φανερός από τις ερωτήσεις που τίθενται στη σελίδα της «Ενεργοποίησης», ενώ η επικοινωνία και η συνεργασία φαίνονται στις «Διαδικασίες» της κάθε ομάδας.

Ο μαθησιακός στόχος που ταιριάζει περισσότερο με το θέμα μας είναι ο «μαθαίνω να γνωρίζω». Με το μάθημα αυτό τα παιδιά μαθαίνουν να οικοδομούν την γνώση σκεπτόμενοι βιώσιμα και να μετασχηματίζουν αυτή τη γνώση σε πράξη. Στόχος, λοιπόν, αυτού του μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά τους κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής, ώστε όταν βγουν στο δρόμο να τους κάνουν πράξη για την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων.
• Οι τελικοί χρήστες είναι μαθητές Γ΄ Δημοτικού.
• Τα παιδιά θα είναι ηλικίας 8 χρονών.
• Το λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος Γ΄ Δημοτικού ενότητα 3 κεφ.3 («Κυκλοφορούμε με ασφάλεια», σελ. 53-56), αλλά και ως επιπρόσθετο υλικό για την εμπέδωση του κεφαλαίου.
• Τα παιδιά θα πρέπει να χειρίζονται τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, να λειτουργούν ομαδοσυνεργατικά και να σέβονται τις απόψεις της ομάδας τους για να μπορούν να φτάσουν στον επιθυμητό στόχο που τους έχει τεθεί.

Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά, το περιεχόμενο αυτής της σελίδας διανέμεται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License